Dag 7 t/m 9 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jentley Drieman - WaarBenJij.nu Dag 7 t/m 9 - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jentley Drieman - WaarBenJij.nu

Dag 7 t/m 9

Door: Jentley

Blijf op de hoogte en volg Jentley

02 Augustus 2017 | Nieuw Zeeland, Wellington

Dag 7 – Taupo – Omori – 30-07-2017
Eindelijk! Het is ons gelukt. Ik ben super trots als ik op mijn telefoon kijk om te checken hoe laat het is en er 8:45 staat. De fleece deken die we gister gekocht hebben heeft dus zeker geholpen. We zijn een stuk fitter en hebben zin in de dag. We frissen ons op met onze babydoekjes (we hebben nog steeds geen water, vieze stinkerds die we zijn) en kleden ons warm aan voor de dag. Allereerst genieten we van het uitzicht. We staan aan Lake Taupo, een echte trekpleister voor toeristen, want zo rustig als het vannacht was, zo vol staat het er nu met auto’s. Daarna vertrekken we naar het dorpje, waar we allebei een warme muts scoren. Later op de dag rijden we naar de ‘Craters of the moon’. (Zie foto’s!!) Hier zijn we gister al voorbijgereden, maar toen waren we te laat. We hebben geen idee waar we naar gaan kijken, maar betalen toch de $8 entree. Zodra we de poortjes door zijn, weten we direct dat de $8 geen geld is voor wat we nu gaan zien. Zo onmenselijk, zo onbeschrijfelijk mooi! Uit alle kanten komt er stoom uit de grond. Hoe het kan weten we niet precies, maar het was gelinkt aan vulkanen. De stoom was zo’n 140 graden, dus je moet uitkijken waar je loopt. Ook waren er verschillende kraters waar je modder in zag borrelen en de stoom hoorde sissen. We bleven onze ogen uitkijken. Na een flinke wandeling zijn we teruggegaan naar de auto, om door te rijden naar de ‘Huka falls’. Ook hier waren we niet alleen, maar wisten we weer niet waar we moesten kijken. Het water kwam met zoveel kracht voorbij en het was zó blauw! (Zie foto’s!!). Na het bewonderen van deze watervallen zijn we snel doorgereden naar onze volgende bestemming. Het wordt hier vroeg donker en rijden in het donker is niet echt fijn in ons bakkie. We rijden door naar Omori. We plaatsen de van weer op een gratis picknick terrein, deze keer met wc en maken taco’s klaar. We zijn benieuwd naar wat voor uitzicht we morgenochtend hebben!

Dag 8 – Omori – Paraparaumu – 31-07-2017
We worden rond 7:15 wakker. Ik kijk teleurgesteld naar buiten. Het is hartstikke bewolkt. Volgens Tijme moet ik even geduldig zijn, hij heeft het soms maar wat zwaar met mij . Natuurlijk heeft hij gelijk. 1 uur later is er een strakblauwe lucht en wederom een prachtig uitzicht. (Zie foto’s) Nadat we ons wassen (met warm water!!!) lopen we een stukje langs het meer af. Het lijkt echt alsof we in de jungle zijn. De planten en bomen zijn fascinerend mooi en de geluiden die de vogels hier maken heb ik nog nooit eerder gehoord. Hierna stappen we de auto in, want we moeten zo’n 5 uur rijden naar onze volgende bestemming.
Ik zal iets vertellen over ons huisje op wielen. Het is een Ford Econovan uit 1990. Op het moment zit ik aan de passagierskant, dat is hier links. Tijme zit, rechts, achter het stuur. Dat was op het begin even wennen, maar we weten nu niet anders. Tussen ons in ligt wat rommel, waar eventueel een 3e persoon kan zitten. Achter ons staat nu een tafel met aan beide kanten een bank, waarvan 1 met een rugleuning. Als we de tafel weghalen en de leuning plat neerleggen hebben we een bed, superhandig dus. Onder deze banken liggen in plastic bakken al onze spullen. Aan de zijkanten zitten kastjes. Hier staan water tanken in (schoon- en vuil- watertank). De pop-uptent voor het douchen, gasflessen etc. Tegen de achterklep aan staat ook een kastje. Hierin staan potten, pannen, bordjes, kommetjes en bestek. Bovenop dit kastje staat het gaspitje. Boven dit kastje hangt onze kleine ketel, met de douchekop en een aantal slangen, die we in de schoonwatertank moeten stoppen als we willen douchen. De auto heeft 4 deuren. 2 aan de voorkant (die overigens flink veel pijn doen als je er met je vingers tussen komt te zitten), een schuifdeur aan de zijkant en een grote achterklep. Het is allemaal klein, maar groot genoeg voor ons 2. Het is al laat als we in Paraparaumu aankomen. Het is nog net licht, dus we wandelen wat over het strand, lopen naar de supermarkt en gaan daarna de van in. We hebben nog wat eten over van gister wat we opwarmen, spelen spelletjes, drinken een Nieuw-Zeeland’s wijntje en gaan lekker warm slapen (want het is hier 12 graden! )

Dag 9 – Paraparaumu – Wellington – 01-08-2017
Voor het eerst hebben we het allebei warm gehad. We hebben heerlijk geslapen en vertrekken op tijd naar Wellington, de hoofdstad van Nieuw-Zeeland. Na ons parkeergarage-avontuur van de vorige keer besluiten we de van vandaag gewoon aan straat te parkeren en lopen richting het centrum. Eigenlijk valt het maar wat tegen. Er zijn geen winkels te bekennen. We drinken een koffie bij de mcdonalds en zoeken, met de gratis wifi, op waar we de winkels kunnen vinden. Al snel komen we erachter dat Wellington bekent staat om haar cafe’s en restaurants. Gelukkig zijn we beide ook goed in eten, dus gaan we maar lekker lunchen. We eten bij een hip tentje en gaan daarna terug naar de van, op zoek naar een slaapplaats. De eerste parkeerplek waar we mogen staan is vol en erg saai, dus zoeken we een andere. We komen uit bij een prachtige locatie (ja alweer) aan de zee. Het voelt redelijk warm aan buiten, dus besluit ik te gaan douchen, want mijn haar heeft echt een wasbeurt nodig. Natuurlijk wordt het water koud op het moment dat mijn haar vol met shampoo zit. Snel uitspoelen en aankleden dus. (Ik ben echt mega trots op mezelf, wat je kunt zien op de foto, Tijme was ook trots trouwens.) We slapen op een plekje vlakbij de bergen. We trekken onze hikeschoenen aan en gaan op pad. Al snel zien we dat er geen paden naar de top zijn, dus gaan we ‘off road’. Na een net-niet doodervaring besluiten we toch maar terug te gaan naar beneden, sorry…ik overdrijf graag. We gaan terug naar de stad om weer een hapje te eten, wat wederom erg lekker is. Vanaf morgen gaan we weer zelf eten maken, want anders houden we geen geld over. Morgen vertrekken we ook naar het zuidereiland, spannend! Bij thuiskomst probeert Tijme ook de douche uit, bij hem blijft het natuurlijk wel warm. Dus vanavond liggen we beide lekker schoon in bed. Zie foto’s voor ons uitzicht en onze wandeltocht. Jullie kunnen ons ook volgen via polarsteps. Hier delen we iedere dag onze locatie met foto’s.

• 02 Augustus 2017 - 07:01

Carola:

Leuk verhaal weer Jentley en wat een prachtige foto's. Wat hebben jullie al veel gezien in 1 week. Veel plezier op het zuidereiland

• 02 Augustus 2017 - 21:58

Pien Rekelhof:

Wat een mooie foto's en een fantastisch avontuur voor jullie. Leuk om jullie verhaal te lezen en zo deelgenoot te zijn van jullie reis. Veel plezier op het zuidereiland.

Tags: Newzealand